There are two belts that go from the motor attachment to the headstock, each one of these is of course in contact with a couple of pulleys and each couple of pulleys can perform a different transmission ratio. So, when one of the two clutches is engaged, the machine runs under the power transmitted by one belt at a time in a certain speed range, the other belt (that is not transmitting any torque) instead remains in tension but the driving pulley spins freely on the motor shaft, in other words, the belt that is not working runs, but it do this staying in such a "neutral" condition.
The clutch apparatus is used also as a braking system when both the two clutches are engaged, i know this could seem a little weird, but in reality true, so I'll try to give an explanation about "how it works". To be coincise, we firstly have to notice that, when both the two clutches are engaged we are substantially asking the machine to connect two shafts (motor and headstock) with two different belt trasmission (that are running in parallel) and each one of these has a proper transmission ratio, so in other words we are saying to the machine that the headstock input shaft has to run at two different speed at the same time. Obviously this conclusion has no sense in the majority of the cases, but if we put the headstock shaft speed to zero, also the motor shaft speed become zero, and at the end what was impossible has became possible.
To reassume, the conclusion of this argument is that when both the two clutches are engaged, the two belt transmission became snug and are non able to move anymore, so the lathe spindle will brake.
I've said in my previous message that I don't like very much this solution because it cause stress on the belts and on the pulleys, so we could have fast wear cause of these parts are not made of the materials usually employed to build friction brakes. Anyway, it works, so there is nothing against trying to fix the original braking system of the Vernier TV280.
Google translation to French:
Il y a deux courroies qui vont de la fixation du moteur à la poupée, chacune d'elles est bien sûr en contact avec un couple de poulies et chaque couple de poulies peut effectuer un rapport de transmission différent. Ainsi, lorsque l'un des deux embrayages est engagé, la machine fonctionne sous la puissance transmise par une courroie à la fois dans une certaine plage de vitesse, l'autre courroie (qui ne transmet aucun couple) reste à la place en tension mais la poulie d'entraînement tourne librement sur l'arbre du moteur, en d'autres termes, la courroie qui ne fonctionne pas fonctionne, mais cela reste dans un état "neutre". L'appareil d'embrayage est également utilisé comme système de freinage lorsque les deux embrayages sont engagés, je sais que cela peut sembler un peu bizarre, mais en réalité, je vais donc essayer de donner une explication sur "comment cela fonctionne". Pour être coïncident, nous devons d'abord noter que, lorsque les deux embrayages sont engagés, nous demandons essentiellement à la machine de connecter deux arbres (moteur et poupée) avec deux transmissions de courroie différentes (qui fonctionnent en parallèle) et chacun de ces deux a un bon rapport de transmission, donc en d'autres termes, nous disons à la machine que l'arbre d'entrée de la poupée doit fonctionner à deux vitesses différentes en même temps. Évidemment, cette conclusion n'a aucun sens dans la majorité des cas, mais si nous mettons la vitesse de l'arbre de la poupée à zéro, la vitesse de l'arbre du moteur devient également nulle et, à la fin, ce qui était impossible est devenu possible. Pour résumer, la conclusion de cet argument est que lorsque les deux embrayages sont engagés, la transmission à deux courroies est devenue serrée et ne peut plus bouger, de sorte que la broche du tour freine. J'ai dit dans mon message précédent que je n'aime pas beaucoup cette solution car elle cause des contraintes sur les courroies et sur les poulies, donc nous pourrions avoir une usure rapide car ces pièces ne sont pas faites des matériaux habituellement utilisés pour construire freins à friction. Quoi qu'il en soit, cela fonctionne, il n'y a donc rien contre d'essayer de réparer le système de freinage d'origine du Vernier TV280.