Hello good gentlemens and possible ladies.
I'm Jaska Moilanen from Finland. I find accidentally your conversation by google.
I want thank you for awesome thread.
I used google translator to understand french language so therefore i am sorry about if i seem stupid. The translator makes really idiotic translation from french to finnish.
I have PAM AMC P200 lathe too. If it's any help, i happen to have original manuals in french language including technical dravings and electric schematics. I can take scan those if you find need for it.
I notice also that there is differences in lathe i have and the lathe in the pictures. My lathe is equip with 12kw motor for example and many minor differences. I can take pictures for you just for conversations sake. This seems rare machine but maybe its just my point of view as a foreigner outside from france??? What is the spare parts situation in france? for example clutch disks.
Jean.marieraymonde: you seem experienced with these machines. Have you worked for PAM AMC?
Raph: keep up the good work!!!!!
Google Translation:
Bonjour et bonne gentlemens dames possibles.
Je suis Jaska Moilanen de la Finlande. Je trouve accidentellement votre conversation par google.
Je veux vous remercier pour le fil impressionnant.
J'ai utilisé google translator pour comprendre la langue française ainsi donc je suis désolé si je semble stupide. Le traducteur rend la traduction vraiment idiot du français vers le finnois.
J'ai PAM AMC P200 tour aussi. Si ça peut aider, j'ai la chance d'avoir des manuels originaux en langue française, y compris dravings techniques et schémas électriques. Je peux scanner les si vous trouvez besoin pour cela.
Je remarque aussi qu'il ya des différences de tour que j'ai et le tournage dans les images. Mon tour est équiper avec moteur 12kw par exemple, et de nombreuses différences mineures. Je peux prendre des photos pour vous juste pour l'amour de conversations. Cela semble machine rare mais peut-être que c'est juste mon point de vue comme un étranger en dehors de la France??? Quelle est la situation des pièces de rechange en France? pour des disques d'embrayage par exemple.
Jean.marieraymonde: vous semblez vécu avec ces machines. Avez-vous travaillé pour PAM AMC?
Raph: garder le bon travail!!!