When calibrating a granite surface plate, the Repeat-O-Meter, Planekator, and Autocollimator are the precision instruments used in conjunction to define a surface plates accuracy . The repeat-o-meter is the instrument used to check the small wear spots that occur from normal everyday use such as the constant sliding of your parts and/or measuring gages on your granite plate. Both the planekator and autocollimator are used to check the corner to corner or overall flatness of a surface plate. According to Federal Specifications GGG-P-463c, each surface plate must pass both the repeatability and overall flatness test in order to be legally certified as "within tolerance". This tolerance is defined by the grade (AA-Laboratory, A-Inspection, B-Toolroom) and size of a given surface plate. To check and see what tolerance you are allowed on your plate, use the following formula: Grade AA (40 + diagonal [in inches] of surface plate squared/25) x 0.000001 in. Grade A is Laboratory Grade AA x 2 Grade B is Laboratory Grade AA x 4.
phil916 a dit:c'est pour çà qu'il faut de la poudre de granite
phil916 a dit:Cool
tu peux m'en envoyer une centaine de kg stpc'est pour faire des expériences epoxy-granit
JKL a dit:phil916 a dit:Cool
tu peux m'en envoyer une centaine de kg stpc'est pour faire des expériences epoxy-granit
Prends plutôt du sable de carrière car pour faire les maisons en Bretagne même si dans ma jeunesse le sable de mer était très utilisé, il vaut mieux l'éviter à cause du sel.
Sérieusement, j'ai relativement près de chez moi une carrière qui vend du sable séché au four (du sable de Fontainebleau : c'est presque de la silice pure. A une époque j'avais l'information que les opticiens de Jena - Iena - s'approvisionnaient aussi là ). J'en avais mis une tonne sur une dalle de béton pour la ragréer avant la pose d'un plancher sur solives. Mais il vaut mieux que tu cherches un peu plus près de chez toi sauf si tu aimes te promener.
C'est où le caillou?BILLY12 a dit:Voulez-vous un petit morceau de granit pour boucher un trou ?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?